Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Jerry
#48678
Ik hoor een storingsignaal als ik muziek van mijn Iphone via de TomTom carkit (Jack aansluiting) afspeel op mijn Xcarlink (gierend geluid dat bij gas geven erger word).

Ik heb gisteren mijn TomTom carkit voor mijn Iphone vast in de auto in gebouwd, de houder waar je de Iphone in klikt heb ik verwijderd van de zuignap, speakerje gedemonteerd en deze op een Richter adapter geplaatst. De speaker-uitgangkabel van de TT-carkit heb ik aangesloten op het kleine carkit-speakertje onder het linker rooster op het dashboard, het geluid is zeer goed. De kabeltjes heb ik door het rooster laten lopen naar o.a. voeding, carkit-speaker en Xcarlink (3,5 Jack-kabel voor muziek/navigatie via de Xcarlink).

Wat kan ik doen om het storingsignaal over de jack-kabel (lengte 50cm) op te heffen...

Gr,

Jerry
Gebruikersavatar
door screamer
#48689
Heb je de Xcarlink wel goed aan de massa hangen? De storing die je hoort wordt namelijk veroorzaakt door je dynamo.


Guy
door Jerry
#48693
screamer schreef:Heb je de Xcarlink wel goed aan de massa hangen? De storing die je hoort wordt namelijk veroorzaakt door je dynamo.


Guy
Ik heb mijn Xcarlink op een massa-boutje aan de achterzijde van de de behuizing van de radio geaard (radiobehuizing zit met draad aan massa). Bij gebruik van de Xcarlink heb ik geen probleem, ook niet wanneer ik mijn Iphone of MP3 speler rechtstreeks op de Xcarlink aansluit. Het storingsignaal is er alleen wanneer ik de jack-aansluiting op de TomTom-carkit gebruik met een kabelje naar de Xcarlnk.
door allewijn
#48716
Jerry,

Ik heb een soortgelijke 'constructie' in mijn TT gebouwd, even uitleggen:

- In mijn dashboardkastje heb ik met een beugeltje een Xcarlink gemonteerd, welke op de achterzijde van de Audi Concert 1 radio zit (tezamen met de CD-wisselaar, waartussen je dus kan 'switchen').
- In mijn dashboardkastje heb ik onder de Xcarlink, een Kensington Liquid AUX gemonteerd. Deze hoort normaliter in een 12V sigarettenaanstekerplug, maar ik heb ik mijn dashboardkastje een extra 12V socket gemaakt.
Deze Kensington LiquidAUX is via een 3.5mm jackplug aangesloten op de 3.5mm jackphone ingang van de Xcarlink.
Verder loopt er vanaf de LiquidAUX een kabel met iphone connector via mijn dashboardkastje richting de middelste ventilatiesleuf, daar komt hij netjes uit en tussen de middelste twee ventilatieroosters zit dan een mooie iPhone bracket (gemaakt door Emanuel) waar mijn iPhone dus zit.
Deze kabel sluit ik dan dus aan op de iPhone.
Zodoende wordt mijn iPhone voorzien van voeding en wordt de line-out van de iPhone gebruikt.
Dus geluid komt vanuit iPhone > Gaat naar de LiquidAUX > Naar Xcarlink > Naar Audi Concert 1 > Naar speakers.
( Zie hier de foto hoe mijn iPhone zit: http://www.postimage.org/image.php?v=gx1gJfmr )

Voordat ik de LiquidAUX had gekocht had ik tijdelijk even bij de mediamarkt een 12V sigarettenaanstekersocket iPhone oplader en een 3.5mmjack naar 3.5mmjack kabeltje gekocht om zodoende mijn iPhone op mijn Xcarlink aan te sluiten.
Ik laadde dus de iPhone op via de standaard sigarettenaanstekersocket van de TT en gebruikte de koptelefoonuitgang van de iPhone, welke van het 3.5mm jackkabeltje naar de Xcarlink liep.
Toen hoorde ik een gigantische 'dynamoruis' wat weg ging als ik de voeding van de iPhone loskoppelde, dus enkel de 3.5mm jack gekoppeld terwijl de iPhone niet opgeladen werd.
Als ik de iPhone wel tegelijkertijd van voeding voorzag, kreeg ik dus die ruis.
Het ligt aan verschillende voedingsbronnen, verschillende massapunten.

Nu ik het dus via de LiquidAux heb lopen en alles op dezelfde massa zit is het een stúúúúk minder.
Ik hoor nog, als ik muziek/navigatiegeluid via de iPhone over de concert radio speel, een piepklein signaal-brommetje, maar het is zodanig zacht, dat ik me er op normale en harde luistervolumes niet aan stoor/niet hoorbaar is.

Het blijft dus vaak een massa / voedings probleem...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
door Jerry
#48725
allewijn schreef:Jerry,

Ik heb een soortgelijke 'constructie' in mijn TT gebouwd, even uitleggen:

- In mijn dashboardkastje heb ik met een beugeltje een Xcarlink gemonteerd, welke op de achterzijde van de Audi Concert 1 radio zit (tezamen met de CD-wisselaar, waartussen je dus kan 'switchen').
- In mijn dashboardkastje heb ik onder de Xcarlink, een Kensington Liquid AUX gemonteerd. Deze hoort normaliter in een 12V sigarettenaanstekerplug, maar ik heb ik mijn dashboardkastje een extra 12V socket gemaakt.
Deze Kensington LiquidAUX is via een 3.5mm jackplug aangesloten op de 3.5mm jackphone ingang van de Xcarlink.
Verder loopt er vanaf de LiquidAUX een kabel met iphone connector via mijn dashboardkastje richting de middelste ventilatiesleuf, daar komt hij netjes uit en tussen de middelste twee ventilatieroosters zit dan een mooie iPhone bracket (gemaakt door Emanuel) waar mijn iPhone dus zit.
Deze kabel sluit ik dan dus aan op de iPhone.
Zodoende wordt mijn iPhone voorzien van voeding en wordt de line-out van de iPhone gebruikt.
Dus geluid komt vanuit iPhone > Gaat naar de LiquidAUX > Naar Xcarlink > Naar Audi Concert 1 > Naar speakers.
( Zie hier de foto hoe mijn iPhone zit: http://www.postimage.org/image.php?v=gx1gJfmr )

Voordat ik de LiquidAUX had gekocht had ik tijdelijk even bij de mediamarkt een 12V sigarettenaanstekersocket iPhone oplader en een 3.5mmjack naar 3.5mmjack kabeltje gekocht om zodoende mijn iPhone op mijn Xcarlink aan te sluiten.
Ik laadde dus de iPhone op via de standaard sigarettenaanstekersocket van de TT en gebruikte de koptelefoonuitgang van de iPhone, welke van het 3.5mm jackkabeltje naar de Xcarlink liep.
Toen hoorde ik een gigantische 'dynamoruis' wat weg ging als ik de voeding van de iPhone loskoppelde, dus enkel de 3.5mm jack gekoppeld terwijl de iPhone niet opgeladen werd.
Als ik de iPhone wel tegelijkertijd van voeding voorzag, kreeg ik dus die ruis.
Het ligt aan verschillende voedingsbronnen, verschillende massapunten.

Nu ik het dus via de LiquidAux heb lopen en alles op dezelfde massa zit is het een stúúúúk minder.
Ik hoor nog, als ik muziek/navigatiegeluid via de iPhone over de concert radio speel, een piepklein signaal-brommetje, maar het is zodanig zacht, dat ik me er op normale en harde luistervolumes niet aan stoor/niet hoorbaar is.

Het blijft dus vaak een massa / voedings probleem...

Afbeelding vervangen door een URL http://www.maxxcount.de/maxxcount/Custo ... tik_en.jpg

Afbeelding vervangen door een URL http://url.amazon.ca/images/I/416XYoxsa ... AA280_.jpg

Afbeelding vervangen door een URL [url]http://s2.postimage.org/1zpuqA.jpg[/url]
Hoi Tim,

Bij mij is de dynamoruis niet overheersend, het viel mij op dat ik dit sinds de aanpassing had. Ik heb vanmorgen op mijn concert II de hoge tonen op "0" gezet, hierdoor is de ruis zo goed als niet hoorbaar. Als ik mijn Iphone met voeding in de sigarettenaansteker aansluit en de line-out gebruik heb ik geen ruis, alleen wanneer ik de line-out gebruik van de TomTom carkit. Ik denk dat het in de 3,5mm jack kabeltje zit (slechte afscherming) die ik door het rooster heb gevoerd langs de interne bedrading, hierdoor wordt denk ik het signaal gestoord. Als ik een kabeltje los leg van de carkit naar de Xcarlink dan is de ruis alweer minder. Ik ga op zoek naar een betere 3,5mm jack-kabel met afscherming, zit te denken om er 1 zelf te maken van een zeer goed afgeschermde kabel....nu alleen nog uitzoeken welk type kabel ik kan nemen...
door allewijn
#48739
Wat je ook kan proberen is om zo'n ferriet-kern om je kabel heen te doen.
Dit kan ook een hoop storing wegnemen en misschien jouw euvel oplossen.
Als het kabeltje relatief dun is kan je voor extra effect ook de kabel er 2 á 3 keer doorheen halen.

Afbeelding
door Jerry
#48742
Zal er morgen 1 kopen en uit proberen...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]